Üdvözöllek!

A Pilis-Dunakanyar legszebb részén, Szentendrén élek, mióta megszülettem. Nagypapám, a Kossuth-díjas Barcsay Jenő festőművész tanítványaként tevékenykedett, és alkotott szebbnél szebb festményeket, egészen 83 éves koráig. Gyerekkoromban rengeteget ültem mellette, és csodáltam alkotásait. Talán ez az oka annak, hogy több éve művészettel foglalkozom.  

Művészetem

Először grafikákkal kezdtem a pályafutásom, még gyermekként, majd a húszas éveim közepén vésőt fogtam a kezembe, elkezdtem fa vésett technikával foglalkozni, majd áttértem az akril, és olaj festészetre.

Kifejlesztettem a "Polmar" képzőművészeti technikát", melyről lejjebb görgetve olvashatsz. 

Autodidakta módon tanultam, "mesterem" nem volt.

Költészet

Esténként sokszor tollat ragadtam, és írtam rövid verseket, amiket elkezdtem megosztani különböző online felületeken, amik annyira sikeresek lettek, hogy több neves oldalon is helyet kaptak, valamint több pályázatot is sikerült velük nyernem. Azóta ezt a tevékenységet aktívan folytatom, és több társulatba is csatlakoztam.

Motivációk, célok

Természetgyógyász, kulturális rendezvényszervező, pedagógiai és családsegítő szakmáim elősegítettek abban, hogy elkezdjek mentális betegségekben szenvedő embereknek segíteni, beszélni a művészet jótékony hatásáról, emellett fontosnak tartom a művészet szerepét a re-integrációban is. 

Egyik fő célom egy művészetterápia létrehozása, a mentális betegek segítése a festés, írás és költészet segítségével. 

Ezt a célt támogathatod Te is, amennyiben megteheted, a kapcsolatok menüpont alatt lévő "Támogatás" gombra kattintva.

A Polmar technika

A polmar technika a képzőművészet egyik új keletű technikája. Festészeti, grafikai, és fa szobrászati elemekből fejlesztette ki Polnai Gábor szentendrei képzőművész 2015-ben.

A technika minden esetben fa alapanyagra épül. A többnyire 4-5 mm vastagságú fa lapok felületét kézi technikával elővési a művész, úgy, hogy a később létrejött kép/motívum kontúr vonalai látszódjanak. Ezután csiszolás következtében a felesleges faforgácsok eltűnnek, és élesen látszanak a kontúr vonalak. A már por, és forgácsmentesre tisztított felületet alapozó festékkel, majd vastag rétegben olaj vagy akril festékkel teljes egészében átfesti. A festék száradása után újabb finom száraz csiszolás következik, úgy, hogy a festékréteg egyenletes maradjon. Ezután a kirajzolódott kontúrokat a művész kézi marógép segítségével átdolgozza, majd a fa természetes tulajdonságait és színét használva tónusokkal, vonalakkal színesít. A kész művet még egyszer átcsiszolja, majd közepesen vastag lakk réteggel bevonja. így megvédi az alkotást, hogy egy "életre szóló" legyen.

© 2024 Polnai Gábor. HU-Szentendre
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen!